Reference
Na základě iniciativy Institutu pro digitální ekonomiku, který se od roku 2013 systematicky zabývá a podporuje kulturní a kreativní průmysly, jsem přijala výzvu k participaci a pomoci nastartovat módní průmysl. Společně s odborníky z ekonomické, právnické, obchodní, manažerské a oděvní sféry jsme v roce 2017 založili Czech Fashion Institute, profesionální platformu, jejíž ambicí je stát se centrálním bodem pro rozvoj českého oděvního a módního průmyslu.
Prof. Liběna Rochová
Vedoucí Ateliéru designu oděvu a obuvi Vysoké školy umělecko průmyslové v Praze
Jana Adamcová patří k těm nemnoha mostům mezi humantními vědami a světem digitální ekonomiky. Za to, co dělá, jí patří velký dík, protože prošlapávání nových cest je vždy riskatní podnik. Institut pro digitální ekonomiky má mou podporu.
Mgr. Josef Šlerka
Ředitel výzkumu Socialbakers, vedoucí oboru
Studia nových médií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy
Velké poděkování patří paní Janě Adamcové za její aktivní pomoc novému multižánrovému centru Czech Photo Centre při snaze rozvíjet a posouvat kupředu obor fotografie v českém prostředí. Velmi si Vážím jejích neocenitelných rad, vstřícnosti a spolupráce.
Veronika Souralová
Ředitelka Czech Press Photo a zakladatelka Czech Photo Centre
Institut pro digitální ekonomiku je dlouholetým partnerem konference LAW FIT, kterou pořádáme v rámci Fakulty informačních technologií ČVUT. Vážím si tohoto partnerství a toho, že Institut podporuje otevírání nových digitálních témat v českém prostoru.
JUDr. Bc. Zdeněk Kučera, Ph.D.
Zakladatel konference Law Fit, právník Baker & McKenzie,
vysokoškolský pedagog
Institut pro digitální ekonomiku se podílí na formování nového odvětví, vytváří originální a unikátní kompetenci v oblasti propojování tradičních kreativních oborů a moderních technologií. Díky pozici Institutu intermédií, která je na rozhraní techniky a umělecky kreativních oborů, vidíme víc než jiné instituce a firmy a můžeme ocenit přínos Institutu pro digitální ekonomiku v propojování těchto světů a v jejich rozvoji.
Ing. Roman Berka, Ph.D.
Ředitel Institutu intermédií, vysokoškolský pedagog na
Katedře počítačové grafiky a interakce ČVUT
Když jsme se s pojmem Digitální ekonomika a Kulturní a kreativní průmysly setkali před třemi lety prvně, upřímně řečeno jsme netušili, o co jde a jaký to má smysl. Dnes se před námi díky Institutu pro digitální ekonomiku otevírají mezinárodní horizonty nově vznikající a velmi perspektivní oblasti, která může být současně velmi silná ekonomicky i významná kulturně a sociálně. Co jiného si naše malá země - plná krásných řemeslných oborů, institucí střežících cenné tradice a jejich současné mistry - může přát. Myslím, že pokud se podaří dobře zacílit poměrně značné úsilí tímto směrem, rýsuje se pod kulturními a kreativními průmysly obrozená část naší národní identity. A tyto horizonty se nám otevřely díky působení Institutu pro digitální ekonomiku, ve kterém jsme našli partnera pro nás těžko uchopitelných dějů na úrovni vlády, úřadů a mezinárodních institucí.
Jindra Vejvodová
Head of Marketing & Communication PRECIOSA Lighting
(2013-2016),
Brand Manager projektu Crystal Valley