23. červen 2016 / Jana Adamcová
Nové členění kulturních a kreativních průmyslů
Od doby vydání první ucelené studie o nově vznikajících odvětvích v České republice se experti Institutu pro digitální ekonomiku podíleli na diskusi o zlepšení struktury kulturních a kreativních průmyslů. Podíleli se tak na vzniku nového členění KKP, které je nejen srozumitelnější pro širokou veřejnost, ale více zdůrazňuje souvislosti mezi jednotlivými částmi KKP.
Nově jsou kulturní a kreativní průmysly členěny takto:
KREATIVNÍ MÉDIA
film, video, televize, rádio, animace, hry, intermédia, vizuální umění, světelný design, fotografie, reklama, publikování (tištěné a digitální), digitální platformy (www, mobilní aplikace)
KREATIVNÍ ŘEMESLA
architektura, design (módní, produktový, průmyslový) umělecká řemesla, gastronomie
SCÉNICKÁ UMĚNÍ
hudba, divadlo, tanec, intermediální performance
KREATIVNÍ PAMĚŤ
muzea, galerie, knihovny, archivy, digitální archivy
Ilustrační fotografii poskytla společnost Preciosa Lightning.